sobota, 16 lutego 2019

Eko - kogutki

Pomysł na eko-kogutki pojawił się, gdy dla relaksu przeglądałam stosy gazetek robótkowych. Utwierdziłam się w przekonaniu, że zrobię kilka, gdy na Pintereście  znalazłam ich bardzo dużo. Nie wykorzystałam wszystkich stożków styropianowych, które miały być choinkami na Boże Narodzenie więc zamieniłam je w urocze kogutki :-) 







Technika wykonania jest identyczna jak dla eko - jajek. Styropianowe stożki okleiłam taśmą dwustronną, potem okręciłam sznurkiem bawełnianym 1 mm, pomalowałam roztworem kleju wikol i wody (1:1). Jak wyschły potraktowałam je bezbarwnym lakierem akrylowym. 
Dałam im odpocząć przez noc i następnego dnia zabrałam się za dekorowanie. Zauważcie, że kogutki mają inne grzebienie. Jeden ma czerwony grzebień razem z dziobem i koralami , drugi - koronę z pasków, a trzeci osobno zrobiony grzebień, dzióbek i korale. 
W tle kolejne eko-jajka czekają na zdobienie :-) 
Moim faworytem jest kogutek z bzowym grzebieniem :-)

Kończąc na dziś pozdrawiam wszystkich i życzę miłego weekendu. Ja planuję "podgonić" troszkę szal z cieniutkiego moherku. Może bedę miała też natchnienie na karteczki w zabawie z Anią i Ulą. Cieplutko się zrobiło więc ciągnie na spacerki. Nawet udało mi się mamę zabrać na króciutki kontakt z naturą. Miała lepszy dzień, więc grzechem byłoby nie wykorzystać :-)



  





26 komentarzy:

  1. Ewa, kogutki zrobiłaś śliczne! Każdy mi się podoba:)
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Izuniu. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewuniu Ty chyba nigdy nie przestaniesz mnie zaskakiwać.:) Bardzo fajne koguciki.:) Pozdrowienia dla szanownych Pań.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kogutki cudne i chyba mnie zainspirowałaś.
    U nas też cieplutko i spacerowo. Żal w taką pogodę siedzieć w domu. Wasz spacerek widzę udany 🙂
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alinko. Cieszę się, że choć troszkę Cię zainspirowałam Alinko.

      Usuń
  5. Świetne kogutki!
    wszystkie są śliczne, ale mały plus dla pierwszego.
    Pozdrawiam i Ciebie i mamę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu dziękujemy za pozdrowienia. Miło że podobają Ci się kogutki

      Usuń
  6. Ewuniu kogutki super! Bardzo ładnie wyglądają :) Oj tak na dworze coraz cieplej, trzeba korzystać :) Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  7. Każde rękodzieło wykonane z serca, raduje oko.! Dokładnie jak w Twoim wpisie Ewciu! :) Gratulacje dla twórców! Uściski ślę. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo pomysłowe koguciki :) I tym sposobem już masz dekoracje wielkanocne :))
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Urocze kogutki:-)
    Myśmy też wykorzystali piękną weekendową aurę na leśne spacery, zrobiło się bardzo optymistycznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od razu inaczej człowiek funkcjonuje jak słoneczko na niebie :-)

      Usuń
  10. Słodkie koguciki,będą super ozdobą wielkanocną :)
    U mnie też w weekend była piękna pogoda :)
    Pozdrawienia dla Ciebie i mamy.

    OdpowiedzUsuń
  11. No świetny miałaś pomysł z tymi kogutkami. U mnie w pudle spory zapas styropianowych choinek :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Lubię mieć to i owo w zapasie :-) Pozdrawiam Cię Aniu :-)

      Usuń
  12. Ewuniu, przede wszystkim bardzo dziękuję Ci za miłe odwiedziny u mnie;)No i gratuluję pomysłu na kogutki ze stożków;) Nigdy nie przyszłoby mi do głowy, że można je w ten sposób wykorzystać? Kogutki są śliczne!Sama nie wiem, który najładniejszy? Jednym słowem: wszystkie trzy;)A pogoda rzeczywiście sprzyja spacerom, ja też swoją Mamę wyciągam na spacery;)Pozdrawiam Cię Ewuniu serdecznie i ściskam mocno;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale śliczne te kogutki. Świetny pomysł, Ewciu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawienie komentarza :-)