czwartek, 4 kwietnia 2024

Wiosenne ponczo z koroną dla dziewczynki

 Witam serdecznie 

W marcu, oprócz zabaw blogowych i czytania książek sporo czasu zajęło mi wykonanie szydełkiem poncza z kapturem dla wnuczki. Moja Gwiazdeczka sama wybrała wzór i kolorystykę. W ostatniej chwili zmieniła tylko zdanie co do wyglądu kapturka. Początkowo miał mieć uszka kotka ale w ostateczności jest bez uszek. 



Zrobiłam też do kompletu opaskę na włosy w kształcie korony.



Ponczo jest dla rozmiaru 116 cm. Korona na 50 cm obwodu głowy. Włóczka Alize Sekerrim Baby Batik 100 % akryl, 100 g = 350 m., szydełko 3,5 i 4 mm. Zużyłam troszkę ponad 400 g.


Góra poncza i kaptur robiona jest słupkami raz nawijanymi.


Dół wzorem strukturalnym:


Aby uzyskać kloszowy efekt zwiększałam liczbę słupków między pęczkowymi wachlarzami.



Koronę wykonałam wzorując się filmem Crochet Crown Ear Warmer na YT → KLIK

Zdążyłam z robótką na święta. Było cieplutko więc się przydało :-) 

Nie tylko w robótkach była wiosna. Po zimowej przerwie odwiedziłam swoje miejsce mocy "Uroczysko". Tak też nieśmiało zaczyna się wiosenka.

Krety buszują, trawa rośnie jak szalona. Czas najwyższy dzielić czas na robótki, pracę w plenerze i lekturę.

Na koniec cytat z Pisma Świętego:

Co Wam mówię, mówię wszystkim: CZUWAJCIE! - Mk 13,37



11 komentarzy:

  1. Śliczne ponczo - kolorystyka w sam raz dobrana dla małej dziewczynki. Na wiosnę jest jak znalazł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe ponczo i cudna korona. Kolorystyka w sam raz dla młodej damy, będzie pasowała do wielu ubrań. Jesteś wspaniałą babcią Ewuniu. Pozdrawiam milutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mała księżniczka na pewno pięknie się w komplecie prezentuje 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Może uda się zrobić fotkę. Wnusia nie lubi się fotografować 😀

      Usuń
  4. Super ponczo i korona. :)
    Masz rację, teraz prace będą dzielone na plener i przyjemności, co nie znaczy, że zwalniamy tempo. :) :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest wiosennie wszędzie. Cudne ponczo i opaska. Mają niesamowite wiosenne kolory. Lubię takie cieniowane włóczki i kordonki. Nigdy nie wiadomo co z nich wyjdzie !!. Dobrze że wnuczka zdecydowała się na kapturek bez uszu, dłużej w tym ponczu pochodzi.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne to ponczo takie pastelowo kolorowe :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawienie komentarza :-)