poniedziałek, 3 grudnia 2018

Duże anioły z koronki szydełkowej

Szydełkowe anioły i aniołki są świetnym pomysłem na upominki w ciągu całego roku. Jednak zwykle bum na takie robótki jest w okolicy Świąt Bożego Narodzenia. Małe mogą zawisnąć na choince, większe podkreślają świąteczny nastrój stojąc sobie dostojnie wyeksponowane. W ubiegłych latach robiłam dużo aniołków. Można zobaczyć je tutaj  >>> Klik 
W tym roku jak dotąd zrobiłam dwa duże (37 cm) anioły wzorując się na schematach anioła Kristal od Nuli oraz jeden mniejszy (jeszcze w częściach) według swojego pomysłu. 
Oba anioły powędrowały już do swoich właścicielek. Były upominkami urodzinowymi dla mojej synowej i bratanicy. Oba są łudząco podobne do siebie, ale jak to zwykle z koronkami bywa troszkę się różnią. 
Anioł synowej trzyma w rękach serduszko z satynową różyczką (różyczka u góry serduszka). Wzór szydełkowych serduszek jest z gazetki Wena 1/2013. Bardzo  lubiłam tą gazetkę. Szkoda, że już się nie ukazuje. 



Anioł bratanicy również trzyma szydełkowe serduszko w rękach ale serduszko jest inaczej przystrojone.




Serduszko ma około 5 cm.
Oba anioły mają włosy z kordonku, z którego są wykonane, a ich suknie zdobią srebrne półperełki. 


Jeszcze kilka foteczek z powstawania aniołów: 





Usztywniłam je mieszanką Ługi i Wikolu w stosunku 1:1. Ten proces jest przeze mnie najmniej lubiany. Nie przepadam za paplaniem się w usztywniaczu. Ale uzyskany efekt wynagradza wszystkie nie lubiane czynności. 
Poszczególne elementy łączyłam klejem na gorąco. Serduszka nie są usztywniane. Anioły wykonałam z Muzy 10, szydełkiem 1,5 mm. 
Na koniec pochwalę się wylosowaną wróżbą andrzejkową. W pełni się z nią zgadzam. Moim skarbem, którego nikt mi nie zabierze jest wiedza :-) 



12 komentarzy:

  1. Ewuniu piękne Twoje Anioły, ja tylko maleństwa dziergałam Takiego kolosa to bym chyba musiała w lipcu zacząć. Tez usztywniam wikol+ługa ale używam do tego cieniutkich lateksowych rękawiczek i jest cacy łapki czyściutkie :-) A wóżba andrzejkowa jak najbardziej prawdziwa.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu. Próbowałam kiedyś usztywniać bombki w lateksowych cieniutkich rękawiczkach. Nie wyczuwałam jednak dokładnie koronki i zrezygnowałam. Takie wielgusy robiłam po raz pierwszy. Największy miał około 20 cm. Muszę przejrzeć albumy i uzupełnić bloga bo ich tutaj nie widzę :-)

      Usuń
  2. Imponujący Anioł, mnóstwo przy tym pracy ale warto bo piękny.
    Fajnie, że pokazałaś poszczególne elementy.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. 😮 WOW! Piękny anioł, jestem pod ogromnym wrażeniem!!!
    Wspaniała i jakże prawdziwa wróżba andrzejkowa!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne anioły i te serduszka - coś wspaniałego Ewuniu.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. W jakiej cenie ma pani te duźe anioły ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam. Piękny anioł

    OdpowiedzUsuń
  7. Anioł piękny czy pani na YouTube ma nagrane jak zarobić też bym taki zrobiła proszę o wskazówki z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  8. A na czym jest usztywniona sukienka? Na jakiejś butelce?

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam. Czy jest możliwość zakupu aniołka jeszcze przed świętami?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawienie komentarza :-)