środa, 31 stycznia 2024

Wyzwanie czytelnicze 3660 stron w 2024 roku.

 Witam serdecznie w ostatni dzień stycznia. 

Dziś podsumuję pierwszy miesiąc wyzwania czytelniczego u Kreatywnej Jacewiczówki. Szczegóły wyzwania TU

Pierwszy raz uczestniczę w wyzwaniu czytelniczym. Chociaż czytam bardzo dużo, dotychczas nie dokumentowałam w żaden sposób swojej aktywności w tym zakresie. 

Wynik stycznia zaskoczył mnie samą. Przeczytałam 5 książek i 1935 stron. 

1. Chłopki. Opowieść o naszych babkach - Joanna Kuciel Frydryszak

(literatura faktu)

Autorka interesująco przedstawia historię wiejskich kobiet w różnych aspektach życia z początków XX wieku. Książka wciągająca, poruszająca i momentami wstrząsająca. Nasze babcie i mamy nie miały lekko. Polecam.


2. Czas potęgi  - Ewa Kassala

(Fantastyka / fantasty)

"Władza, miłość, wojna i potężna kobieca magia w okresie wielkiego przełomu. Powrót do Polski pierwszych Piastów, świata kapłanek, wiedźm i wojowniczek, które – pomimo dzielących je różnic – połączyła wspólna misja: nieść przez czas Wieczny Ogień" - z opisu wydawcy.

Bardzo ciekawa książka. Koniecznie, wcześniej polecam przeczytać pierwszą część "Czas bogini". Serdecznie polecam wszystkie książki tej autorki. To lektura od której trudno się oderwać.  



3. "Zakonnice odchodzą po cichu" - Marta Abramowicz
(Literatura faktu - reportaże)

Zupełnie przypadkiem trafiłam do tej książki. Zaczęłam czytać i ... czytałam i czytałam. Myślę, że jest to książka dla rozważających wstąpienie do klasztoru. Zaskoczyła mnie treść. Polecam.




4. "Zakochana zakonnica: - Sylwia Kubik.
(Literatura obyczajowa i piękna - proza obyczajowa)

Tak jakoś z rozpędu po lekturze poprzedniej książki sięgnęłam po tą książkę. Również polecam. To było moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki. Okazało się, że nie ostatnie. Polecam. 



5. "Pod obcym niebem. Spełnione marzenie" - Sylwia Kubik
(Literatura obyczajowa i piękna - proza obyczajowa)

Kolejna książka czytana na jednym oddechu. Warto przeczytać. 







Na zakończenie kolejny ulubiony cytat z Pisma Świętego.  


💓💓💓




14 komentarzy:

  1. "Chłopki" właśnie czytam, "Zakochaną zakonnicę" przeczytałam w ubiegłym roku, na "Pod obcym niebem" czekam. Ewo. 5 książek to nie jest mało, w tym miesiącu tak zaszalałam z czytelnictwem, chociaż ogólnie czytam dużo, ale nie 13 ;) Pozdrawiam i życzę wielu ciekawych książek na luty:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okazało się, że "Spełnione marzenie" to drugi tom "Pod obcym niebem". Pierwszy tom ma właśnie taki tytuł. tytuł. Będę chciała przeczytać też tom pierwszy :-)

      Usuń
  2. Chyba się kiedyś skuszę na "Chłopki" i "Zakonnice odchodzą po cichu". Pozdrawiam cieplutko Ewuniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Lenko. Nie oderwiesz się od lektury. Pozdrawiam Cieplutko.

      Usuń
  3. Lubię czytać recenzję- wiem po co sięgnąć :) choć Kassali w naszej bibliotece znalazłam tylko jedną pozycję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam książki Ewy Kassali. Przeczytałam wszystkie. Jej książki dostępne są też na legimi.pl jako ebooki, audiobooki lub synchrobooki.

      Usuń
  4. Gratuluję wyniku czytelniczego i mam nadzieję że wytrwasz tak do końca roku. Kassalę poznałam osobiście i mam nawet jej autograf ale jej książek jeszcze nie miałam okazji czytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, polecam książki Ewy Kassali. Przeczytałam wszystkie. Czekam na kolejną. Jakiś czas temu robiłam delikatne, czerwone bransoletki, które były dołączane do pierwszych zamówień "Semiramidy" w przedsprzedaży. Może kiedyś poznam Ją osobiście. Bardzo bym chciała.

      Usuń
  5. Najbardziej zaciekawiła mnie książka pt. "Spełnione marzenie" :D Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. This is so unique and beautiful 🌺🌺🌺
    football live asia

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, chyba ściągnę od Ciebie tę przejrzystą tabelkę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawienie komentarza :-)