środa, 30 stycznia 2019

Wianuszek i torebeczka do komunii

Ale numer :-) Znalazłam nie opublikowany post z ubiegłego roku (zapisany w roboczych). Chciałam pochwalić się wianuszkiem i torebeczką, którą robiłam bratanicy do komunii i zapomniałam opublikować :-) 

Oto zapomniany post:
Wianuszek i torebeczkę do komunii zrobiłam dla bratanicy. Wcześniej pokazywałam już sweterek (klik) i rękawiczki (klik)  






Do wianuszka wykorzystałam różyczki.


Szydełkowe różyczki umocowałam na dwu - żyłkowej fiszbinie. Fiszbinę wcześniej owinęłam satynową wstążeczką.
Wzór różyczek wyłowiłam jak zwykle z internetu. 


Na łańcuszku (40 + 3 oczka) zrobiłam 14 okienek. W każdym okienku 2 oczka łańcuszka, 5 słupków raz nawijanych, 2 oczka łańcuszka. Następnie półsłupek w słupek i znów 2 oczka łańcuszka, 5 słupków raz nawijanych, 2 oczka łańcuszka, półsłupek. Otrzymałam 14 płatków, które zszyłam, formując różyczkę jak na fotce. W środek każdej różyczki wszyłam perełkę około 8 mm. Na wianuszek musiałam mieć 17 różyczek (55 cm obwód główki)
W ubiegłym roku robiłam podobny wianuszek dla wnuczki siostry,
 zobacz
A tu pierwsza przymiarka :-) 


Tymi delikatnymi robótkami zamykam sezon komunijny 2018 :-) 




10 komentarzy:

  1. Śliczne komunijne ozdoby. Na pewno Twoja bratanica była zachwycona.
    Pozdrawiam Ewuniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu. Wyglądała pięknie. Miło mi było jak chwaliła się koleżankom, że to i owo ciocia jej zrobiła :-)

      Usuń
  2. Przepiękne komunijne dodatki, Ewo.
    Pozdrawiam serdecznie 😃

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe dodatki :)
    Piękny efekt na osóbce. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładne, wręcz piękne!! Torebeczko cudna!! Sama bym w takiej chodziła do letniej sukienki :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawienie komentarza :-)