poniedziałek, 29 października 2018

Na zimowe spacerki

Z myślą o zimowych spacerkach oczywiście dla mojej Lilianki :-) 
Dziś chwalę się czapeczką, szaliczkiem i rękawiczkami. Wszystko takie malutkie, jak dla laleczki. Ale skoro ubranko ma być na przywitanie maleństwa to tak musi być :-) 
Czapeczka typu bonetka wzorowana jest na wskazówkach Joli Mazurek  >>> klik 
Szaliczek zrobiłam wzorując się na opisie  DROPS Baby 18-1 (DROPS DESIGN) >>> klik 
Rękawiczki - odświeżyłam pamięć podglądając film na YT Szydełkowanie bez tajemnic >>> klik



Wysokość czapeczki 10,5 cm. Wymiar od żuchwy do żuchwy 26 cm. Zaczynałam od 54 oczek włóczką Alize Bebe Sekrerim, drutami 3,5 mm. Najpierw zrobiłam jakieś 2 cm ściągaczem (1 op, 1 ol), potem ściegiem francuskim do wysokości 10 cm (licząc od początku robótki). Dalej robiłam zgodnie z wskazówkami Joli (link wyżej)
Szaliczek przerabiałam ściegiem francuskim. Nabrałam 22 oczka i tak robiłam przez 9 cm. Potem podzieliłam robótkę na dwie części - otwór 5 cm. Złączyłam i robiłam do 50 cm. 
Wykończyłam leżącymi pikotkami jak w opisie wzoru. 


Rękawiczki wykonałam zgodnie z instrukcjami na filmie (link wyżej) Zrobiłam jeszcze sznureczek do połączenia rękawiczek. Sznureczek ma jakieś 55 cm.  


Ozdobiłam początkowo białymi kwiatuszkami.


Ostatecznie kwiatuszki zostają różowe :-) 

Na koniec kolaż z laleczką :-) 



Przede mną jeszcze sweterek i spódniczka. Muszę spieszyć się z robótką ale jesienne porządki na Ranczo też nie chcą czekać. Cieplutko pozdrawiam i zabieram się za druty :-) 


4 komentarze:

  1. Ewuniu kolejne cuda. Cudownie będzie wyglądać Twoja mała Księżniczka. Różowe kwiatuszki pasują zdecydowanie lepiej.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie śliczności Ewuniu...:) Różowe kwiatki zdecydowanie lepsze.:) Przesyłam moc serdeczności.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mała dzidzia to jak dorodna lala -Ewo wspaniały komplecik stworzyłaś :)Oj te porządki jesienne to masa pracy ale dobrze że mamy piękną pogodę to i milej się grabi :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawienie komentarza :-)