sobota, 27 października 2018

Ciepły zimowy komplet na drutach

Komplet "zimowy", bo wykonany z grubej włóczki. 
Prostą czapkę Beanie wykonałam ściegiem francuskim według wzoru Iwony Erikson Klik. Czapka jest dokładnie taka sama jaką zrobiłam sobie pod koniec poprzedniej zimy - Zobacz tu:
Wykorzystałam włóczkowe zasoby domowe. Trzy nitki (szary, ceglasty i beżowy) dały mi odpowiednią grubość na druty 7 mm. 
Komin dziergałam z potrójnej nitki ceglastej również na drutach 7 mm. 



Różnica w stosunku do wzoru Iwonki jest taka, że początek czapki robiłam na drutach 6 mm. Dopiero po kilku rzędach zmieniłam druty na 7 mm




Komin ma 18 cm szerokości i obwód 120 cm, co pozwala na dwukrotne owinięcie szyi. 
Osobiście bardzo mi się podoba takie połączenie kolorystyczne. Poza tym szybko się robi. Można  zabrać robótkę w plener. 
Dzierganie w plenerze w tym roku było możliwe, bo jesień mamy piękną i kolorową. 

A na foteczkach niżej mój wnuczek Aleks z Norką :-) 




4 komentarze:

  1. Tu to pierwsze skrzypce gra wnuczek z Norką :-) Fajne z niego facet .
    A komplecik uroczy.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Już na pierwszy rzut oka widać, że ten komplet jest bardzo ciepły :) Dla mnie ma to akurat ogromne znaczenie, dlatego sama kupiłam sobie czapkę w sklepie: wejdź tutaj, z której jestem bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale masz talent! Wydziergałaś piękne rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawienie komentarza :-)