piątek, 5 lutego 2016

Słoneczniki - podkładki pod kubeczki

Surfując w sieci zawsze można wyłowić ciekawą inspirację. Tym razem spodobały mi się podkładki pod kubeczki - słoneczniki.
Moje słoneczniki  mają po 19 cm średnicy. Wydziergałam je (podglądając foteczkę) z włóczki YarnArt ETAMIN szydełkiem 2 mm. Komplecik skąłda się z 4 serwetek.





Środek wykonałam półsłupkami:
1) MR
2) 12 półslupków
3) 24 
4) 36
5) 36
6) 48
7) 60
8) 72
9) 72
10) 86
11) 86 półsłupków
Przy płatkach kwiatuszków wzorowałam się na schemacie innej serwetki (również wyłowiony z sieci ale nie zapisałam sobie źródła) dostosowując go do swojej robótki. Moje słoneczniki mają po 15 płatków. Każdy płatek zaczynałam robiąc "w górę"16 oł. potem tak jak na schemacie.

Jak długo robiłam jedną serwetkę? 
Przyznam się, że przy jednej schodziło mi około 4 godziny. Nie wiem czy to z powodu "guzdrania się" czy po prostu miałam "wolniejsze dni". Ale tak - środek półsłupkami, ciemny kolor, okulary na nosie - jakieś 2 godziny. Każdy płateczek - około 10 minut x 15 i już na same plateczki mamy 150 minut. Sumując mamy 4 godziny 30 minut. No cóż - już nie te oczy .... Ale mam i już  :-) :-) :-) 

A tak wyglądały słoneczniki wyłowione z sieci :-) Prawda, że urocze?




15 komentarzy:

  1. Prześliczne podkładki już tak latem powiało :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie się prezentują.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne podkładki. Bardzo lubię słoneczniki,więc skorzystam ze wzoru.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Cieszę się, że wzorek się przyda :-) Miłego weekendu :-)

      Usuń
  4. piękne masz prace, przeszłam prawie caly blog , zwłaszcza te kurki wielkanocne, szkoda że ja nie robię na szydełku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzoiękuję za odwiedziny i miłe słowa. Są dla mnie jak balsam dla duszy :-) Jest kilka technik, których chciałabym się nauczyć :-) Szydełko u mnie nr 1. Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  5. Czasochłonne. Ale za to jakie efekty! Pachnie u Ciebie już latem :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Witam serdecznie w gronie obserwujących :-)
      Uwielbiam lato więc na chwilę letni powiew w moim kąciku robótkowym. Serdecznie pozdrawiam :-)

      Usuń
  6. Przepiękne te podkładki, takie słoneczne i dobrane do porcelany!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudne słoneczniki :-) Wspaniałe podkładki :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne podkładki!!!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  9. O jaaaa... przecudne. Wyglądają jak prawdziwe. Wspaniałe podkładki. Bardzo podoba mi się Twój blog i twoje prace. Pozwolisz że się tu rozgoszcze u ciebie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawienie komentarza :-)