środa, 21 lutego 2018

Cieplutkie kapciuszki na drutach

Cieplutkie kapciuszki z włóczki to fajny gadżet. Mogą być miłym upominkiem albo praktycznym ekwipunkiem. Dawno temu robiłam  podobne kapcie dla mojej śp. babci. Bardzo je lubiła. Teraz zrobiłam dla siebie i  dwóch  koleżanek.


Wykonałam je z końcówek niteczek zalegających w szafie. Najcieplejsze są szare. Podwójna nitka dość grubego akrylu i druty 4 mm .







Na druty nabrałam 35 oczek (1 oczko brzegowe, 10 oczek na prawo, 1 oczko lewe, 11 oczek na prawo, 1 oczko lewe, 10 oczek na prawo, 1 oczko brzegowe)
Zastosowałam ścieg "francuski" dbając jedynie o pojedyncze oczka, które na prawej stronie mają dawać łańcuszek. Tak zrobiłam 13 cm. Potem 6 cm robiłam ściągaczem (1 na 1). Następnie z obu stron gubiłam oczka do uzyskania 15 oczek, które nabrałam igłą na nitkę, mocno zacisnęłam i zszyłam w części ściągaczowej. Potem zszyłam piętę. Wykończyłam oczkami rakowymi na szydełku. Kwiatuszki również szydełkowe. 



Beżowe kapcie są również z grubej niteczki ale pojedynczej. 




Melanżowe w odcieniach zieleni przydadzą się wiosną i latem. włóczka z dodatkiem bawełny. 





Kapcie ważą około 85 - 90 gram. Na wykonanie jednej pary potrzebowałam jakieś 4 - 5 godzin. 
Jestem bardzo ZADOWOLONA :-) 

Na zakończenie cytat na dziś: 

"Naucz się pogrążać w ciszy, która jest w Tobie,
i wiedz, że wszystko w tym życiu ma swój cel" 

5 komentarzy:

  1. Super, i ładne i cieplutkie i zawsze pod ręką. Można je zabrać ze sobą idąc z wizytą. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kapitalne,lubię takie,na razie 3 pary zrobiłam ale włóczka gruba jeszcze leży do przetworzenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewuniu są extra te kapcie . Jak ja dawno nie miałam drutów w ręce. Może sobie machnę takie kapcie . Czasem się przydają zwłaszcza na krótkie wyjazdy. Podoba mi się pomysł z tym kwiatuszkiem .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawienie komentarza :-)