czwartek, 24 sierpnia 2017

Drugie życie wełenki czyli cieplutki otulak na chłodniejsze dni

Niedawno w moim mieście powstał Klub Seniora. Fantastyczne miejsce dla osób, które lubią aktywnie przebywać z innymi. Organizatorzy zadbali o przeróżny katalog możliwości spędzenia czasu od zajęć komputerowych, spotkań z psychologiem, spacerów z kijkami do robótek ręcznych i wymiany przepisów kulinarnych.
Poproszono mnie,  aby z Seniorkami poddzierać wspólnie jakieś proste modele na drutach lub szydełku. Niektóre "dziewczyny" nie miały w dłoniach całe wieki drutów czy szydełka. Nie potrafiły czytać schematów. Kłopot sprawiał rozpoczęcie robótki.
W  ramach wspólnych zajęć wydziergałam taki oto otulak. Dziewczyny jeszcze dziergają. Jak pozwolą porobić foteczki umieszczę je tutaj :-)

 Użyłam wełenki ze sprutego sweterka.




Prosty ścieg francuski nikomu nie sprawił trudności. Dziergałyśmy po prostu prostokąt. Mój miał wymiary 90 x 42 cm.



Robótkę można było dziergać nie tylko w czasie spotkań przy herbatce ale również w wolnych chwilach poza Klubem. U mnie najczęściej były to popołudnia na Ranczo. Słoneczko nie grzało już mocno więc można było relaksować się do woli.



Na koniec kilka fotek z zajęć w Klubie:






W międzyczasie niektóre dziewczyny uczyły się szydełkować  "kwadraty babuni". Pewnie w przyszłości wydziergamy wspólny projekt z tych uroczych elementów :-)



5 komentarzy:

  1. wielkie brawa za pomysł - powinno być więcej takich miejsc i warsztatów dla Seniorów! Szkoda marnować taki potencjał!
    Otulak wygląda bardzo przytulnie i z pewnością przyda się w najbliższych tygodniach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super sprawa z tym klubem seniora , pewnie i ja niedługo dołączę :-) . Tempo dziergania masz zawrotne , a ten otulak to fajna sprawa choć wydzierganie tak dużego prostokąta mnie by chyba z miesiąc zajęło albo i dłużej . Kwadraty babuni zawsze mnie fascynowały.
    Pozdrawiam i miłego weekendu życzę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Prosta w formie rzecz, a bardzo przydatna:) Świetna praca,
    a pomysł z klubem fantastyczny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Super otulak ,przyda się niedługo .Ja też często daję drugie albo i trzecie życie włóczkom .Pozdrawiam serdecznie ,Dorota

    OdpowiedzUsuń
  5. Niby prosty otulak, a wygląda bardzo efektownie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawienie komentarza :-)