sobota, 10 stycznia 2015

3/52 Kolejna wesoła sówka. Szaliczek typu baktus

Długie zimowe wieczory zachęcają do dziergania i dziergania :-) Dziś zaprezentuję kolejną wesołą sówkę dla Amelki - szaliczek typu baktus. Taki szaliczek w kształcie chusty mięciutko będzie otulał szyję i ramiona właścicielki.

Wymiary: 30 x 130 cm
Włóczka YARNFAIR (100 % akryl)
Druty nr 4
Szydełko 4 mm
Czarne guziki z masy perłowej - 2 szt.

Szaliczek dziergałam wzorem francuskim.  Nabrałam 4 oczka i przerobiłam 2 rzędy. W następnych rzędach - tylko z jednej strony co 4 rzędy dodawałam jedno oczko przed ostatnim oczkiem. 
Po osiągnięciu założonej szerokości (u mnie 30 cm) odejmowałam co cztery rzędy jedno oczko otrzymując coś w rodzaju chusty z długimi bokami. 
Ponieważ mój szaliczek miał być sówką dorobiłam szydełkiem oczy i nosek. Źrenice oczu, to czarne guziki. Nosek - serduszko w jednym okrążeniu klik
Do każdego wierzchołka chusty doczepiłam chwosty i gotowe :-)
Szaliczek pasuje do wcześniej prezentowanych rękawiczek i getrów
A tak wygląda cały komplecik na mojej modelce :-)

 i bez modelki :-) 

Na koniec pokażę jeszcze kapelusik, który Amelka dostała ode mnie jesienią :-) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i pozostawienie komentarza :-)