czwartek, 29 lutego 2024

Wyzwanie czytelnicze 3 660 stron w 2024 LUTY

Dziś podsumuję drugi miesiąc wyzwania czytelniczego u Kreatywnej Jacewiczówki. Szczegóły wyzwania TU

W lutym br. przeczytałam:

1. Ewangelia według Świętego Mateusza - Biblia Tysiąclecia Pallotinum (religia / duchowość)

Moje zainteresowanie Biblią trwa już kilka lat. Miałam szczęście być dwukrotnie w Ziemi Świętej.  Tam zrodziła się u mnie ta fascynacja. W mojej bibliotece jest kilka różnych wydań Starego i Nowego Testamentu. Niby ta sama treść, a jednak każde wydanie jest inne. Nie ukrywam, że nie wszystkie egzemplarze przeczytałam. Po prostu są i cieszą. 

W związku z wyzwaniem czytelniczym postanowiłam przeczytać w bieżącym roku kilka (a może kilkanaście) tomów wydania ekskluzywnego Biblii Tysiąclecia. Cała seria liczy 50 tomów. Sama jestem ciekawa ile zdołam przeczytać do Tygodnia Biblijnego przypadającego w tym roku od 14 do 20 kwietnia. Przygotowania do tego tygodnia traktuję jako okazję zgłębienia wiary. 


Zaczęłam od Nowego Testamentu, tomu 36, tj. od Ewangelii według świętego Mateusza. 


W Ewangelii. Mateusza można znaleźć  jedne z najpiękniejszych fragmentów Biblii — Kazanie na górze, a także wiele podobieństw, nauk i cudów dokonanych przez Jezusa Chrystusa. Studiowanie tej księgi daje możliwość dowiedzieć się więcej o posłudze i naukach Jezusa Chrystusa, o którym mówili wszyscy święci prorocy. Polecam z całego serca 💓 Stron 61.

2. Czubaszek. Kobiety inteligentne robią wrażenie przemądrzałych - Abraham Ryszard (literatura faktu / autobiografia i biografie)


Maria Czubaszek mnie fascynuje i inspiruje. Podziwiam Jej odwagę bycia sobą w każdych okolicznościach. mówienie wszystkiego, co myśli, Jej poczucie humoru i klasę dziennikarską. Książki o Marii Czubaszek pochłaniam w mig. Z nostalgią Ją wspominam. Cenię również, za Jej miłość do zwierząt. Polecam 😀 Stron 113.

Książka dostępna w Legimi.pl

 3. Matka Teresa z Kalkuty. Droga do Świętości - Robert Allegri (religia / duchowość, biografia)

Trudno oderwać się od lektury. To moja pierwsza przeczytana książka o Matce Teresie. Już wiem, że nie ostatnia. Autor podkreśla, że książka nie jest biografią Matki Teresy. Ja jednak zaliczam ją do kategorii biografii, niezależnie od tego, że pokazuje jedynie wybrane epizody z życia świętej. Polecam 😀 Stron 121.

Książka dostępna w Legimi.pl


4. Wada - Iza Maciejewska (proza obyczajowa, literatura obyczajowa i piękna, romanse i erotyka)


"Czy można uniknąć pewnych sytuacji? Czy rodzina zawsze jest najważniejsza? Kiedy powiedzieć dość?
Aby poznać odpowiedzi na te pytania, zanurz się w lekturze przepełnionej wszystkimi możliwymi emocjami. Jedno jest pewne – nie przejdziesz wobec tej książki obojętnie.
Lektura dla czytelników 18+" - z opisu od wydawcy. Polecam !!! Trudno oderwać się od lektury. Stron 304

Książka dostępna w Legimi.pl

5. Wada. Kiedy serce przestaje bić. Tom2 - Iza Maciejewska, proza obyczajowa, literatura piękna i obyczajowa, romanse i erotyka.

Dalsze losy bohaterów. Książka wstrząsająca, opowieść o sile i słabości ludzkiego serca. Polecam!!! 
Trudno oderwać się od lektury. Stron 262.

Książka dostępna w Legimi.pl

6. Szeptucha - Iwona Menzel, literatura obyczajowa i piękna, stron 441.
"W zagubionych wśród nadbiebrzańskich bagien Waniuszkach modlitwą i ziołami leczy stara Oleszczukowa. Kiedy niespodziewanie umiera, wieś oczekuje od jej wnuczki Oleny, że będzie kontynuowała rodzinną tradycję. Olena rezygnuje z marzeń o studiach medycznych i zostaje wioskową szeptuchą" - z opisu wydawcy.
Miło spędzony czas z książką. W ciekawy sposób autorka ujęła tradycję Podlasia. Wbrew tytułowi nie jest to opowieść o wiedźmie. Polecam !!! 

Książka dostępna w Legimi.pl

7. Szeptucha - Katarzyna Berenika Miszczuk, fantastyka, stron 447


"Pierwszy tom bestsellerowej serii Kwiat paproci
Możesz nie wierzyć w słowiańskich bogów, ale oni wierzą w ciebie!
Gosia święcie wierzy w działanie antybiotyków i panicznie boi się kleszczy. Po ukończeniu studiów lekarskich z wielką niechęcią jedzie na obowiązkowe praktyki u wiejskiej szeptuchy Baby Jagi. Wkrótce na własnej skórze przekona się, że szkiełko i oko czasami nie wystarczają. Przy okazji pozna przystojnego ucznia lokalnego kapłana. Podobno miłość można podobno znaleźć wszędzie, nawet w lesie pełnym kleszczy…" - z opisu od wydawcy.
Miło spędzony czas z książką. Polecam. 

Książka dostępna w Legimi.pl

8. Sensacyjne życie ptaków - Adam Zbyryt, Literatura popularnonaukowa, stron 356


Miło spędzony czas z książką. Ciekawe opisy, kolorowe zdjęcia. Z książki można dowiedzieć się:
Jak ptaki dbają o zdrowie i urodę?
Które gatunki zażywają narkotyki?
Czy istnieją rośliny polujące na ptaki? Albo ryby?
Jak często ptaki tworzą pary jednopłciowe?
Kiedy ptaki drapieżne objadają się owocami?

Książka dostępna w Legimi.pl

9. Duchowy przewodnik po Fatimie - Wincenty Łaszewski. Religia i duchowość, stron 135


Miło spędzony czas z książką. Byłam dwukrotnie w Fatimie (2012 i 2017) i na własne oczy mogłam zobaczyć miejsca opisane w książce. Dzięki lekturze i kolorowym zdjęciom wróciły wspomnienia. Ponadto dowiedziałam się jeszcze wiele innych ciekawych informacji. Fantastyczna wirtualna podróż. Polecam. 

Książka dostępna w Legimi.pl

Spis przeczytanych książek w lutym:


Podsumowanie:
  • Przeczytałam w lutym 9 książek
  • Przeczytałam w lutym 2 240 stron
  • Od początku roku przeczytałam: 14 książek i 4 175 stron

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz.




6 komentarzy:

  1. Ewo,sporo tego ,podziwiam, Marie Czubaszek też lubię, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba nie umiem się zorganizować w tym czytaniu niestety . Gratuluję Ewo przeczytanych książek . Widać luty był bardzo produktywny u Ciebie. Sporo przeczytałaś i sporo zrobiłaś. !!
    Pismo Święte chyba nie dla mnie , ale trzymam kciuki za Ciebie !!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już wkrótce czytanie i robótki będą dzielić się z czasem na pracę na działce. A z Pismem Świętym dość długo się zaprzyjaźniłam. Zaczęłam od Ksiegi Przysłów, Ksiego Mądrości i Psalmów..Nic na siłę Aniu.

      Usuń
  3. Podziwiam ilość pozycji i różnorodność :) Trzymam kciuki za własne wyzwanie Biblijne . Faktycznie pięknie jest wydane . Jedną Szeptuchę czytałam, mam zamiar przeczytać tę serię-Kwiat paproci. O ptakach wydaje sie interesująca, zapiszę sobie tytuł i o M.Czubaszek też :) Romansów nie czytuję.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Cieszę się, że sięgniesz po książki, które przeczytałam. Cieplutko pozdrawiam.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawienie komentarza :-)