sobota, 15 grudnia 2018

Komplet z włóczki fantazyjnej

Komplet składa się z prostej czapki i szalika. Czapka ma rozmiar uniwersalny. Wymiary szalika to 20 x 170 cm. Można się nim swobodnie okręcić dwa razy. Dziergałam go ściegiem francuskim na drutach 5 mm. Cały urok moim zdaniem to fantazyjna włóczka (niestety nie znam danych). Wygląda tak jakby w czarną wiodącą nitkę ktoś poutykał pięknie iskrzące się kolorowe wstążeczki. Włóczkę dostałam od synowej w kłębuszkach. Domyślam się tylko, że pewnie jest z odzysku. 







Na czapkę nabrałam 70 oczek. Przerabiałam prosto do uzyskania 23 cm następnie zaczęłam wyrabiać "główkę". Robiłam to tak: 1ob, 2op razem, 2op, 2op razem ... na końcu 1ob. W kolejnym rzędzie nie ujmowałam oczek (wszystkie oczka prawe). Następny rząd z ujmowaniem oczek: 1ob, 2op razem, 1op, 2op razem ... 1ob.
To tyle. Odcięłam włóczkę zostawiając dość długi koniec do szycia.
Oczka, które mi zostały na drucie zdjęłam igłą na nitkę, która mi została do szycia. Mocno zacisnęłam i zszyłam czapkę. 
Na szalik nabrałam 25 oczek i dziergałam sobie spokojnie aż do zużycia całej włóczki. Starczyło na 170 cm. 
Muszę nie skromnie przyznać, że komplet jest elegancki i cieplutki. Ma jednak małą wadę. Na płaszczu można zauważyć kolorowe drobinki. Noszony do kurtki wady nie ma. Drobinki nie czepiają się :-) 
Na koniec pochwalę się moim mikołajkowym prezentem.



Bardzo ciekawa książka chociaż nie do końca wierzę w tezy autora. Ale czyta się z zaciekawieniem. 


3 komentarze:

  1. Wygląda super. Aż chciałoby się nałożyć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super jest ten komplecik ... chyba muszę wrócić do drutów , już tak dawno nic nie dziergałam.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawienie komentarza :-)