piątek, 28 kwietnia 2017

Zamotkowy naszyjnik


Specjalnie dla koleżanek z grupy Szydełko z Katarzyną S - grupa wsparcia na FB  KLIK spróbuję opisać krok po kroku jak zrobić taki zamotkowy naszyjnik.


Potrzebujemy: 
  1. włóczkę ( użyłam akrylu z przepływem koloru w szarościach)
  2. szydełko (u mnie 3 mm)
  3. dwa guziczki wyglądające jak dżety
  4. sześć ładnych koralików z dużym otworkiem (ukryją wszystkie łączenia a przy okazji ślicznie wyglądają )
Wykonanie:
  1. Najpierw zrobiłam dwa sznureczki długości 26-28 cm (ta część na szyję).  Moje są zrobione na "lali" ale można użyć innej techniki, np. użyć młynka 
  2. Potem zrobiłam 3 spiralki. Jedna ma 25 cm, druga 35 cm i trzecia 45 cm. Robi się identycznie jak sopelki na choinkę albo kitki do dziewczęcych czapeczek  Zobacz czapeczkę :-) KLIK  Trzeba zrobić dość luźny łańcuszek (np. grubszym szydełkiem) odpowiedniej długości (25, 35, 45 cm). Potem w każde oczko łańcuszka w zależności od grubości włóczki 3 albo 5 słupków. U mnie akurat wystarczyło robić po 3 słupki w każde oczko łańcuszka dla uzyskania fajnego skrętu. Z cieńszej niteczki trzeba robić więcej słupków. 
  3.  Spiralki łączymy ze sobą a miejsce łączenia ukrywamy w koraliku
  4.  Następnie wykonujemy dwa kwiatuszki 3 D. W środek wszywamy guziczki - dżety. Pięknie błyszczą :-) Kwiatuszki łączymy ze sznureczkami i ze spiralkami jak widać na fotkach. 
  5. Gotowe :-)  Fajny drobiazg dla siebie, super pomysł na upominek dla koleżanki :-) 




Supełki ukrywamy w otworkach koralików :-)


Zamotka "na ludziu" czyli na mnie :-)




Następny zrobię sobie z troszkę dłuższymi sznureczkami na szyję. Ładnie będzie się układał trochę niżej :-)
Koleżanki z grupy FB, które zdecydują się na wykonanie podobnej zamotki zapraszam do chwalenia się. A może zrobimy kilka na nasze akcje dla  Szymonka i Kornelka  ?
Link do grupy Atak na siatkówczaka - pomocnicy Szymonka Szymonek
Link do grupy Ostateczne starcie Kornela z siatkówczakiem Kornelek
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i pozostawienie komentarza :-)